Abstract schilderij door Ben Joppe

Abstract schilderij in blauw, geel, groen en witte tinten. De verf is aangebracht met het paletmes, hoekige vlakjes in diagonale lijnen.
Dit schilderij zonder titel maakt deel uit van de expositie ‘Ben Joppe – Zierikzeese kosmopoliet’ in Zierikzee in 2015. De tentoonstelling is gemaakt ter gelegenheid van het honderdste geboortejaar van de kunstenaar, ‘de schilder van het onmogelijke’. Een afbeelding van het schilderij is gebruikt voor de poster en brochure bij de tentoonstelling.

Zierikzeese kosmopoliet
Ben Joppe, 1998
Ter gelegenheid van het honderdste geboortejaar van Ben Joppe (1915-2007) wordt in 2015 een overzichtstentoonstelling georganiseerd met werk van zijn hand. De tentoonstelling Ben Joppe – Zierikzeese Kosmopoliet is te zien in het Stadhuismuseum Zierikzee zowel als in de Nieuwe Kerk te Zierikzee.
Ben Joppe is in Zierikzee geboren beeldend kunstenaar. Zijn jeugdjaren brengt hij door op Schouwen-Duiveland. Daarna besluit hij de wereld te gaan verkennen: in 1939 vertrekt hij naar Azië. Na tussenstops in Italië en Canada keert hij pas in 1970 terug naar Nederland. Al deze ervaringen zijn terug te zien in zijn werk. Ben Joppe is een abstract kunstenaar, ‘de schilder van het onmogelijke’.
In 2021 ontvangt het Stadhuismuseum Zierikzee twee schilderijen van Stichting Ben Joppe. Het hier getoonde schilderij zonder titel siert de poster en brochure van de tentoonstelling in 2015. Ben Joppe bracht de verf aan met een paletmes.

Vervaardiger: Joppe, Ben
Vervaardigingsplaats: Zierikzee
Datering: 1998
Materiaal: acrylverf op doek, hout